|
Markowe szkło dla markowych produktów
Nowoczesny
marketing oczekuje od producentów materiałów promocyjno- reklamowych
wciąż nowych nośników reklamy, stawiając przy tym wymóg coraz silniejszego
ich powiązania z towarem będącym przedmiotem oferty, oczekuje
rosnącej atrakcyjności wizualnej oraz praktyczności, będącej poza
skalą produkcji, gwarancją masowego odbioru.
Odpowiedzią na te oczekiwania było powstanie w 1994 r. prekursorskiej
firmy polskiej z udziałem kapitału zagranicznego IMS Glass Decor Sp. z o.o.
Praktycznie jej powstanie wyprzedziło nawet krajowe zapotrzebowanie
rynkowe na szkło dekorowane, co oznaczało dla IMS produkcję głównie
na eksport. Była to cenna okazja poznania wysokich oczekiwań jakościowych
zachodnich importerów, rozwijania nowoczesnych technik dekoracji szkła,
a także możliwość organizacji produkcji w oparciu o zachodnie zamówienia.
Dzisiejszy IMS, po dziewięciu latach rozwoju, to firma znana na rynku
europejskim, tym bardziej na krajowym, dostarczająca szkło w Polsce
do wszystkich liczących się browarów, większości producentów alkoholi,
soków, wód mineralnych, kawy i wyrobów tytoniowych. Europejskimi odbiorcami
produktów firmy IMS Glass Decor są między innymi browary z Niemiec,
Holandii, Francji i Szwajcarii.
Nie przez przypadek to głównie producenci napojów są największymi
odbiorcami wyrobów dekorowanych przez IMS. Dekoracja na szkle służącym
do ich konsumpcji jest niejako niezbędna wobec potrzeby ustawicznej
reklamy. Z dużym zadowoleniem IMS odnotowuje tu stale rosnące zapotrzebowanie,
co za tym idzie, zamówienia na szkło reklamowe płynące z innych sektorów
wytwórczości, w ogóle nie związanych z produkcją napojów. Jest to
rynek o dużym potencjale wzrostu.
Rozwój
marek powoduje rosnące zapotrzebowanie na wizualną identyfikacją towaru.
Marka staje się instrumentem zdobywania nowych, a także utrwalania
starych, silnych pozycji na rynku. Obserwuje się duże przywiązanie
konsumentów do szkła, w jakim zwyczajowo podaje się ich ulubiony
napój.
Zdając sobie całkowicie z tego faktu sprawę, wiele firm o znaczącej
pozycji na rynku decyduje się na szkło ekskluzywne, projektowane z myślą
tylko o nich, zastrzeżone na późniejszym etapie.
Szkło jest identyfikowane z marką znacznie dłużej niż krótko żyjące
reklamy. IMS stanowi efektywny pomost między takim zapotrzebowaniem
a aparatem wytwórczym całego świata. W kraju opiera się na współpracy
z Krosno Glass S.A. oraz Trendglass,
za granicą zaś IMS pozyskuje szkło praktycznie z każdej huty w Europie,
ale również z USA, Ameryki Południowej czy Dalekiego Wschodu.
Uniwersalność i elastyczność to podstawowe atuty IMS. Nie ma dla zakładu
zamówień zbyt małych ani zbyt dużych. Firma nadal pracuje poniżej
swych zdolności wytwórczych.
Priorytetem zawsze jest wiarygodność, nie mniejszą jednak rolę pełni
wszechstronność, rozumiana jako ustawiczne dopasowywanie się do wymogów
projektów i kreacji klientów, choćby nie dotyczyły one nawet samego
szkła. Mamy tu na myśli różnorodne usługi: specyficzne pakowanie,
trudne znakowania, skomplikowaną logistykę, nowe techniki zdobienia,
projektowanie, przedłużone magazynowanie. Większość z nich jest możliwa
dzięki krótkiej, bezpośredniej drodze między działem sprzedaży a produkcją.
Wszystko to składa się na sukces zakładu, w którym pracują ludzie
silnie zaangażowani i utożsamiający się z dalszymi losami firmy.
|
|
|